Ramazan ayında aç ve susuz kalan vücuda iftar öğününde aşırı yüklenmek hazımsızlığa ve mide ağrılarına yol açar. Bu yüzden iftarda beslenme önemlidir ve tüketilen besinlere dikkat edilmelidir. İftar öğünü için beslenme önerileri ;
-Mideyi yormayan besinler tercih edilmeli ve besinler iyi çiğnenmelidir
-Gün boyu vücut susuz kaldığından iftar vaktinde sahura kadar sağlıklı insanların gün içerisinde tüketmeleri gereken 2-3 litre su içilmelidir. Ayrıca elektrolit dengesinden dolayı maden suyu tüketimi önem taşımaktadır. 
-Diüretik etki gösteren kahve ve kültürümüzün vazgeçilmez içeceklerinden çay tüketimi bu süreçte azaltılmalıdır. 
-Ramazanın vazgeçilmez öğesi olan hurma lif, protein, yağ, vitamin ve mineral yönünden zengindir. A-B1-B2-B3-B6 VE folik asit vitaminlerinin yanında sodyum-potasyum-kalsiyum-magnezyum-demir-kükürt-fosfor ve klor yönünden zengin olan hurma bu dönemde beslenmede önemli yer tutmaktadır. Bu yüzden iftarda yer verilmelidir.
-Sucuk, salam ve pastırma gibi ürünler doymuş yağ içeriklerinin yüksek olmasından dolayı tüketilmemelidir
-Bu dönemde azalan vücut metabolizmasından dolayı hamur işlerinin tüketilmesi fazla kilo alımına ve kan yağ asitleri-tansiyonun yükselmesine neden olmaktadır
-İftara çorba ile başlanıp bir süre dinlenildikten sonra peynir-zeytin-su-hurma ile devam edip yavaş yavaş ana yemeğe geçilmelidir
-Tatlı tercihleri ağır olmamalı ve haftada 2-3 defa tercih edilmeli